شمیم دل

شمیم دل

مطالب اجتماعی ، سیاسی ، نظامی
شمیم دل

شمیم دل

مطالب اجتماعی ، سیاسی ، نظامی

شیطان......... لطفا بخونید ...



دیروز شیطان را دیدم 


در حوالی میدان بساطش را پهن کرده بود ، فریب می فروخت .


مردم دورش جمع شده بودند ، هیاهو می کردند ، هول می زدند


 و بیشتر می خواستند .


توی بساطش همه چیز بود : غرور ، حرص ، دروغ ، جنایت و ...


هر کس چیزی میخرید و در ازایش چیزی می داد .


بعضی ها تکه ای از قلبشان را می دادند 


و بعضی پاره ای از روحشان را ، 


بعضی ایمانشان را می دادند و بعضی آزادگی اشان را .


شیطان می خندید و دهانش بوی گند جهنم می داد . 


حالم را به هم می زد .


انگار ذهنم را خواند . موذیانه خندید و گفت : 


من کاری به کسی ندارم ، فقط گوشه ای بساطم را پهن کرده ام 


و آرام نجوا می کنم . 


نه قیل و قال می کنم و نه کسی را مجبور می کنم چیزی از من بخرد 


می بینی ! آدم ها خودشان دور من جمع شده اند . 


آن وقت سرش را نزدیک تر آورد و گفت : 


البته تو با اینها فرق می کنی .


تو زیرکی و مؤمن . زیرکی و ایمان آدم را نجات می دهد . 


اینها ساده اند و گرسنه . در ازای هر چیزی فریب می خورند . 


ساعت ها کنار بساطش نشستم تا اینکه چشمم 


به جعبه ی " عبادت " افتاد که لا به لای چیزهای دیگر بود . 


دور از چشم شیطان آن را برداشتم و توی جیبم گذاشتم . 


با خودم گفتم : بگذار یک بار هم شده کسی ، چیزی از شیطان بدزدد .


به خانه آمدم و در کوچک جعبه ی " عبادت " را باز کردم .


توی آن اما جزء غرور چیزی نبود . 


جعبه ی " عبادت " از دستم افتاد و غرور توی اتاق ریخت .


فریب خورده بودم ، فریب .


دستم را روی قلبم گذاشتم ، نبود !


فهمیدم که آن را کنار بساط شیطان جا گذاشتم .


تمام راه را دویدم . تمام راه لعنتش کردم . تمام راه خدا خدا کردم .


می خواستم " عبادت " دروغی اش را توی سرش بکوبم 


و قلبم را پس بگیرم .


به میدان رسیدم ، شیطان اما نبود .


آن وقت نشستم و های های گریه کردم . اشک هایم که تمام شد .


بلند شدم تا بی دلی ام را با خود ببرم .


که صدایی شنیدم .... آری صدای قلبم بود


و همان جا بی اختیار به سجده افتادم و زمین را بوسیدم .


به شکرانه قلبی که پیدا شده بود .


باز نشر از:http://montazerim78.blogfa.com/ 

نظرات 3 + ارسال نظر
تسبیح های گلی جمعه 6 اسفند 1395 ساعت 22:53 http://khatm313.mihanblog.com

شروع ختم جدید:
همراه ختم 313 سلام
پنجاه و چهارمین هفته از ختم صلواتمان با همراهی شما دوست عزیز و سایر هم عزیزان به اتمام رسید
.مجموع صلوات های این هفته (71598)صلوات شد.که سهم شما همراه گرامی( 2000 )صلوات بود.
سپاس از همراهی تان
در هفته ی جدید ختم متتظرتان هستیم..
یا علی مدد

حکیم جمعه 6 اسفند 1395 ساعت 21:45 http://www.payame-hagh.ir/

دام سخت است مگر یار شود لطفِ خدا

ور نه آدم نبرد صرفه ز شیطانِ رجیم

یه مسافر جمعه 6 اسفند 1395 ساعت 17:03 http://www.ya-sin24.blogfa.com

بسم الله
سلام و نور
دلتنگ کربلا

شیطان در همه جا هست.شاید نزدیکتر به خودمان

به ما سر بزنید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.